Sunday, October 12, 2008

العباس ونــورة الأمــورة..السياسة بشكل أخر



شات يوضح بعض أحوال الإخوان المسلمين.."لست مسئولا ان كانت بعض الاحداث والأشخاص تشابه الواقع"




العباس:السلام عليكم..

نورة_الأمورة:وعليكم يا حبيبي..

العباس:محمد موجود؟

نورة_الأمورة:احنا في شات يا حبيبي مش علي كبينة تليفون..

العباس:اه انا أسف..طيب نتعرف

نورة_الأمورة:معاك نورة برنسيسة البرنسيسات وجميلة الجميلات

العباس:تحيا مصر

نورة _الأمورة:اه انت من دول بقي بتوع السياسة؟

العباس:انا اخوان والحمد لله

نورة_الأمورة:اه انت اخوات مسلمين؟..وانا حزب وطني

العباس:اخوات؟ لا ده انتي مدلعاهم شوية

نورة_الأمورة:وعايز محمد في ايه دلوقتي الساعة 2؟

العباس:مش مشكلة دلوقتي ..انتي عندك كاميرا؟

نورة_الأمورة: لحسن محمد يصحي..

العباس:ليه هو احنا هنعمل ايه؟

نورة_الأمورة:امال بتسأل ليه ؟

العباس:انا هقنعك تبقي معانا

نورة _الأمورة:لا ما بحبش ابقي اخوات مسلمين..انا بحب اوي لبان تشيكلس ..

العباس:هنسمحلك بالتجاوز ده..

نورة_الأمورة:وبشوف ميلودي وبخرج بروح وسط البلد كل يوم تحرش ان شاء الله..

العباس:يا ساتر يا رب..ممكن نسمحلك بميلودي..

نورة_الأمورة:ايوه بس ده انا حاطة مواعيد التحرش السنوية علي الكاليندر عندي علي الموبايل..

العباس:طيب وبالنسبة للملابس؟

نورة_الأمورة:لا متقلقش انا بلبس كويس..يعني محجبة

العباس:طيب الحمد لله ..طالما محجبة يبقي مش مهم ..

نورة_الأمورة:انتوا كده فعلا..شعارات فاضية

العباس:لو سمحت يا اخت نورة مسمحلكيش

نورة_الأمورة:يعني التحرش ممكن انما الحجاب لازم يا اخي اتلهي..انت عندك كاميرا؟

العباس:لحسن اختي سلمي تصحي..

نورة_الأمورة:ليه هو احنا هنعمل ايه؟

العباس:مش عارف..فهمت حاجة تانية

نورة_الأمورة:لأ انا بسأل بس..

العباس:عموما النظرة الأولي لي فممكن استخدام الكاميرا..

نورة_الأمورة:حلو اوي التوظيف ده ..مسخرة

العباس:توظيف ايه؟

نورة_الأمورة:النظرة الأولي..ودي مدتها قد ايه..ولا ما اتحددتش بالظبط؟

العباس:لحد ما احني راسي..

نورة_الأمورة:وحد هيحني راسه برضه؟..بس لحسن سلمي تصحي..

العباس:تصحي مش مهم ..هاقولها بشوف انتمائك الحزبي..

نورة_الأمورة:ده علي اساس اني كاتبة"فكر جديد" مثلا ك تاتو

العباس:مش مهم انا بس بطلع لأني بحب اشوف ثقافات مختلفة..انا عضو في حوار الثقافات

نورة_الأمورة:طيب كلم محمد بقي..

العباس:محمد؟ازاي؟..

محمد:ايه يا عباس بتقول ايه لأختي؟

العباس:ابدا يا محمد..انا كنت عايز اعرف هي معانا ولا معاهم..

محمد:تصدق يا اخي انا نفسي هبقي ولا معاك و لا معاهم..كلكوا صنف واحد

العباس: محمد متفهمنيش غلط

محمد:عندك كاميرا؟

العباس: ليه هنعمل ايه؟

العباس:الو..الو

No comments: