Sunday, February 1, 2009

قرارها الأول الدمعة





حزين الحب يا ليلي..
مسامح كل أحزانه..
ومستسلم لغنوة ليل..
ومش حاسس بمواله..
ودقة قلبي يا ليلي..
قرارها الأول الدمعة..
قرارها التاني تهجرني..
تسيبني اكون انا دمعة..
ولا حاسة في ملكوتك..
ولا كان العذاب قوتك..
عشان نبني بأحلامنا..
بيوت اليأس..
عشان نهجر بأوهامنا..
نحيب الشمس..
وكان الحلم نور الشمس..
وكان الحلم نور الشمس...

عيون باكية علي الماضي..
وصوتي بيعلي وينادي..
بإسم الحب..
لحد متهدي رحلتنا..
وجوايا الرحيل هادي..
ومن نبضي عذاب هادي..
بإسم الحب..
وألفة سكة مجنونة..
بداية خطوة مجنونة..
لقتل القلب..
هدوء للحب مش عادي..
بيسبق فيا عاصفته..
ويرحل زي اغنية..
ويدبل زي أمنية..
ويقرا الكون علي كفي..
يقول عادي..
ولكن مش هأقول عادي..
أنا من حب يا ليلي..
وهو قدوتي ومجدي..
لو انتي رحلتي مش هقدر..
يكون البعد من عندي..
سكون ليلك علي ميلك..
وضلمة صبحي من ويلك..
ده مش عادي..
وضل أنيني مناني..
اعود للحب من تاني..
وانا باكي..
وشادي زي طير الحب..
وعاشق زي وصف الحب..
انا من حب..
انا من حب يا ليلي..
لو انتي رحلتي مش قادر..
اكون غنوة ومتغنتش..
اكون فكرة ومتكتبتش..
ولكن ع الهوي قادر..
ومهما كتبت وبقوة..
تعالي وشوفي من جوة..
ضلام كامل..
وعضمي مزاحم الحيرة..
وحلمي يموت علي السيرة..
ضلام كامل..
وراحل فيا شئ منك..
وبيصليلي شئ منك..
في عيد الحب..
انا فيكي مكفيكي..
وشمعة ليل مدفيكي..
بنور الحب..
انا بايس جبين حلمك..
وضامم ريحته لشعوري..
محني غربتي بنبضك..
وحابس نفسي من سوري..
انا للحب يا ليلي..
انا من حب يا ليلي..
لو انتي الهجرة والوجعة..
لو انتي الضلمة والشمعة..
هأكون الحب..
انا بسمة في نور شمسك..
وحاضن يومي من أمسك..
هأكون للحب..
انا ضحكة علي عيونك..
ورحلة صبر لجفونك..
هأكون للحب..
هتفضل مني أحلامي..
وتهرب فيا أوهامي..
ليوم الحب..
وهأفضل فيكي طعم الحب..
وهأفضل فيكي حلم الحب..
انا رحال رموش عينك..
مغرق قلبي ضمتهم..
مفرح نبضي نظرتهم..
انا والحب..
وبتقمص انا ضيك..
عشان أحياكي هالة نور..
عشان الحب كان زيك..
مكان ما تروحي كان بيدور..
وفين قلبي وفين ليلي؟
مماتش الحب يا ليلي..
لأن الحب زي الشمس..
مكان ما بيختفي بيظهر..
مكان مبيتدفن بيعيش..
هأحب وأعيش..
ولكن انتي يا ليلي..




1 comment:

Anonymous said...

روووووووعة رووووووووووعة..الكلمات حالمة جدا والصور غريبة جدا
dodo