Saturday, March 13, 2010

انا جـاي اشـرب قـهوة







اما تيجي تخطب او تناسب احترس من خطيبتك لو كانت من النوع "القليش" لان ساعات كتره والمبالغة فيه تسبب مشاكل خصوصا لو كانت العيلة كلها قلشة كبيرة

في احد الكافيهات:

محمود: نهلة انا ...

نهلة: مالك يا محمود انت عايز شحن ولا ايه ؟

محمود: لا انا عندي ليكي سر خطير

نهلة: ازاي يعني ؟ بتسيحوا زبدة ولا ايه ؟

محمود:يا نهلة انا عايز اخرجلك اللي جوايا

نهلة: انت حامل وانا معرفش ؟

محمود: باختصار انا عايز اجي اشرب قهوة عندكم

نهلة: اما طفس صحيح ما القهوة هنا في الكافيه

محمود: يا نهلة لا انا مش جاي عشان القهوة انا جاي عشان العش اللي هيجمعنا

نهلة: عش ايه يا عم شايفني بصوصو قدامك

محمود: يا نهلة فلقتيني الليه يحرقك انا عايز اخطبك باختصار

نهلة: ااااااه قول كده انا موافقة بس كلم بابا


وفي بيت الاسرة:

محمود: يا عمي انا جاي اطلب ايد بنتك نهلة

الاب:ايدها بس ؟ بس هتكلفك جامد ؟خدها علي بعضها اعملك خصم ههههههههههههه

محمود: احم..اه ده العيلة كلها بقي ..يا طنط انا يشرفني يكون دمنا واحد

الام: ليه يا ابني هو انا خلفتك ونسيتك ؟

محمود: لا حول ولا قوة الا بالله يا عالم ارحموني

نهلة: متقلقش يا محمود هم بيهزروا معاك بس بابا موافق مش كده يا بابا

الاب: طبعا يا ابني انت طالب ايه؟

محمود: طالب القرب

الاب: الله الله ده انت بتقلش اهو امال مش عاجبك ايه بقي هههههههه

محمود: لا مش قصدي انا..

الاب: لا يعني طالب لسه ولا ايه ؟

محمود: لا مخلص خالص

الاب: لاحول الله مشحر يعني ده انا كنت فاكرك لسه شباب ههههههههههه

محمود: بقولك ايه يا نهلة هو الوضع ده هيستمر كتير ؟

نهلة: لا ممكن نقعد ع الكنبة التانية هههههههههه

محمود: حراااااااام بقي انا تعبت كفااااااااية يا طنط انجديني

الام: انجدك ايه يا ابني هو انت مرتبة ؟ ههههههههه

محمود: لاااااااااااااااااااااااااااااااااا




وبعد سنين طويلة وبعد ما خلفوا صبيان وبنات كبرت بنتهم "سلمي" ودخلت الجامعة وجالها واحد يتقدملها


وفي نفس الكافيه:

عادل: سلمي انا ..

سلمي: ايه يا عادل عايز لبان؟

عادل: انابحس وانا شايفك اني مش قادر اغمض عيني

سلمي: ليه روتانا سينما قدامك؟

عادل: انتي يا سلمي ناعمة وفي نفس الوقت قوية

سلمي: متمسح بيا الطرابيزة وخلاص يا عم ..هو انا باكو مناديل؟

عادل: انا حاسس معاكي بالأمان

سلمي: لا كده عيب بقي هو انت شايفني....؟

عادل: يا سلمي افهميني انا عايز اكلم والدك

سلمي: هو مش معاه موبايل بس موجود ع الفيس بوك علطول ممكن تضيفه

عادل: اضيفه ايه؟ انا عايز اجيلكم البيت

سلمي: تعالي بس بلاش يوم الاتنين عشان بننضف الشقة

عادل: تنضفوا ايه هو انا جاي اقعد معاكوا؟

سلمي: امال عايز ايه؟

عادل: انا جاي عشان هنبقي اهل

سلمي: انت هتزور بطاقتك ولا ايه ؟

عادل: حراااااااااااام كفاااااااااااااااااية بلاش انا غلطان




وانتهت الخطوبة بين عادل وسلمي قبل ان تبدأ بسبب الوراثة القلشية البحتة
وحاسبوا من النوع ده
..

2 comments:

Anonymous said...

لا دمااااااااااااااااااااغ

نيس يا مان

معـــــتز هــاني سعد said...

شكرا علي مرورك يا مان والف شكر علي ذوقك