Monday, June 22, 2009

كبوة عمرو اديب الكبري

كانت حلقة عمرو اديب امبارح صدمة حقيقية..انا اتفزعت مش من اللي مكتوب عن المنتخب ولكن من اسلوب الحوار والسباب الرسمي في الحلقة
عمرو اديب لم يحترم كبير ولا صغير والمشكلة الاكبر انه كان بيتكلم علي لسان شعب مصر وشعب مصر برئ من الكلام الفارغ اللي قاله انبارح..بصراحة شعبية عمرو اديب في الحلقة دي تقريبا انخفضت 40 في المية ان مكانش اكتر لأنه جرح في قيمة حقيقية ولأول مرة بدون اي دليل فكان موقفه عاري تماما..دلوقتي قدامه حل من اتنين لأما يعتذر ليكمل ويعتبرها تحدي ويجيب التقارير ونشوف من اللاعبين دول رغم اننا متأكدين ان ده تلفيق من جنوب افريقيا للاعبي منتخبنا ..

والكلام الأغرب اللي قاله الفنان هاني شاكر برضه وكانهم متأكدين خلاص ان ده حصل وبيعلقوا علي نتيجته ..فين يا عمرو اديب ايام مكنت بتقول علطول ان من غير دليل والرأي والرأي الأخر الحلقة تبقي فشنك..فعلا كانت حلقة فشنك ع الأخر ..انا حزين بجد علي غلطة هذا الاعلامي الذي احترمه وكتير مننا زعلانين علي اللي اتقال انبارح مقدرين موقف زوجات اللاعبين وموقف اهاليهم اما يسمعوا كلام زي ده ..
مش ممكن يا عمرو تقف مع صحف جنوب افريقية ضد منتخب بلدك اللي كنت لسه بتشيد بيه مش ممكن النفاق ده ..
ومش ممكن المهزلة دي تكمل فعلا لنت لازم تعتذر واعتذار رسمي ولمدة نص ساعة علي الأقل..
واللي بوظ موقف عمرو بقي النهاردة موضوع المنتخب البرازيلي لأن هو كمان اتعرض للسرقة فضاعت مصداقية الصحف الافريقية وضاعت مصداقية عمرو مع هذا الخبر الجديد..

يا خسارة يا عمرو متخيلتش انها تيجي منك انت كواحد من انجح اعلاميين القرن في العالم العربي..
وكانت اللعبين في حالة مزرية جدا وكانوا بيتنقلوا بين البرامج كلها عشان يشتكوا عمرو اديب والبرامج طبعا لقت الفرصة الذهبية للشماتة في عمرو والحرب القذرة الدايرة بين الاعلام العربي الرياضي والسياسي بالكامل ..
وكان المذيعيين مبيصدقوا وقعة لزميلهم وهات يا شماتة..

دلوقتي عمرو في موقف وحش بجد وهيترفع عليه بلاغات لو ما اعتذرش لكن دي اكيد كبوة وهيرجع البرنامج تاني زي ما اتعودنا عليه وعلي نجاحه..ويا جماعة مش منتخب مصر اللي يعمل كده

No comments: