Wednesday, May 28, 2008

يوميـــــات بـــــورصــــجي

وحبيتك وحبيتك
لقيتك لسه غدارة..
وزي سهم "بولفارا"..
كتير بتقلبي فيا..
هأسيب انا قلبي لحسابه..
ما كنتش يوم انا "كابو"..
بأرخص سعر بعتيني..
"مؤشر"حبنا تعبان..
ولما السعر راح يغلي..
تقولي نرجع اللي كان..
ويمكن بخت قلبي قليل..
أخو" الدولية للمحاصيل"..
لكن قلبك كتير بحالات ..
ولا "المصرية للإتصالات"..
فقدت في حبي كام "نقطة"..
لحد ما جالي انا نقطة..
أنا خسران..
و"دعم"الحب ليه بيهون..
"قطاع"القلب ليه بيخون..
وليه في الحب ناس ظالمين..
زي"العامة للتخزين"..
سراب الحب أوهامه..
و"نيل"يحلج في أقطانه..
وليه فيا أنا طاحن..
ولا "العقارية" و"مطاحن"..
"مؤشر" حبنا أحمر..
"كمية عرض" مش عالية..
ولكن فعلا الأخطر..
"إجمالي طلبه"مش شايلة..
وبخرج للهوا والنور..
بلاقي"وطنية للبلور"..
اموت تاني..
ويجرالي اللي يجرالي..
ومشاعري بيقعوا ويموتوا..
ولا حركة"جي بي اوتو"..
وامتي حبنا هيفوق..
خديني..
لو "بسعر السوق"..

حبيبك البورصجي..
عذرا لساعي البريد..

1 comment:

Anonymous said...

ممكن تسمح لى انشر القصيدة فى كتاب جديد لى باسم يوميات بورصجى فاشل
ممكن تتصل على
mmoez@aucegypt.edu