Friday, November 13, 2009

هـــي القــلوب ممـــكن تـــموت؟..








هي القلوب ممكن تموت؟..
تسقط مشاعرها لتراب؟..
تبقي خيوط للعنكبوت..
تمثال لذكري من العذاب؟..
ولا القلوب ورقة شجر..
معجونة بالليل والقمر؟..
مكتوب علي شعورها الخلود..
احساسها عاشق للوجود..
محتار قوي..
ليه قلبي مات..
بقي عنده "فوبيا"المعجزات..
كافر بشرع الحب ليه..
طاعن ملامحه بذكريات..
باع دمه لليل والرحيل..
بقي قصة تايهة في كل ليل..
قصة غرام بيقول دجل..
ويقول لنفسه ايه العمل..
خرجني من حالة الجنون..
انا نفسي بين شهقة وسؤال..
وفي كل لحظة بألف حال..
صدري"مصحة"لقلب تاه..
شرب الجنون من كاس حياة..
ليه قلبي مات !..
بقي نوره من شباك رحيل..
بقي غاوي طعم المستحيل..
والدمع غرق نبضته..
والشك محني في خدمته..
خرجني من حالة الجنون..
عيشني حالة كبرياء..
موتني لحظة الاشتياق..
انا حبي ضعف..
غرامي ضعف..
دلوقتي رافض اي ضعف..
واقدر اقول انا قلبي مات..
في شهاب وقع..
علي ارض خضرة مخضرة..
علي ارض واعدة مبشرة..
قال الجميع اتمني خير..
إتمني قلبي امطار وسيل..
يطفي من تلجه الشهاب..
ويطفي من ناره العذاب..
سقط الشهاب قطعة حجر..
من غير غرام ولا منيات..
كان عمره لحظة في يوم ما مات..
وساعتها بس انا قلبي مات..
بايدين عيونها السفاحين..
واماني خضرة ومدبوحين..
يمكن يكون قلبي الشهاب..
ورحيل عيونها كان المطر..
لكن المهم..
لكن الأهم..
أنا في خطر..
ايوه في خطر..



No comments: