Sunday, September 4, 2011

مجلس البالوظة لانقاذ المخلوع ليلة الخلع..مجلس قذافي قوي







في يوم موقعة الجمل وقف مبارك وقال لصفوت الشريف : انا عايز مجلس حكماء حالا يقولي اعمل ايه واتصرف ازاي

صفوت الشريف: عيب يا باشا انا في الخدمة

مبارك: بقولك حكماء يا صفوت انت مالكش في امور الحكمة انت ليك في امور الحك ودورك لسه مجاش

صفوت : اوامرك يا كبير حالا يكون عندك اكتر الناس حكمة بالنسبة لي

مبارك: ربنا يستر ما انا عارف بالنسبة لك تبقي قضيت يا عم الحاج غور يلا هاتهم

وبعد ساعات لقي حسني مبارك نفسه قدام مجلس ولا اي مجلس :

مبارك : مين دول يا صفوت ؟؟ دول مجلس الحكماء اللي هيخرجوني من الورطة ؟

صفوت : عيب عليك يا ريس دول خلاصة العصارة يا باشا



وكان المجلس مكون من توفيق عكاشة والقذافي وطلعت السادات ومحمود بكر وعمرو مصطفي !


مبارك : طيب ايه اللي جاب بكر وعمرو مصطفي يا عم صفوت ؟

صفوت: يا باشا يبقي من كل بستان زهرة ومن كل حشيشة لفة

مبارك : حشاش وخمورجي طول عمرك

صفوت : تلميييذ

مبارك : طيب ياريت نبدأ الاجتماع فورا عشان كل يوم بيعدي ...

عمرو مصطفي: تزيد غلاوتك عندي يا ريس

مبارك: نعم ياخويا !

عمرو مصطفي : واشتاقلك واحبك..تسوي ايه الدنيا مهما كانت حلوة ثانية اعيشها جنبك ..

صفوت : اصل عمرو بيعشق دباديبك يا ريس

مبارك: احترم نفسك ياصفوت مافيش ريس له دباديب

القذافي: لا يا ريس اعذرني يا اخي انا ريس وزعيم وليا دباديب وفي كل عيد ميلاد ادفع الوف الاموال للممرضات الاوكرانيات عشان يجيبولي دباديب في الفلانتين

مبارك: يا داهية دقي ابتدينا الاجتماع من اولها بحتة قذافي يا معلم لا وايه بيدفع فلوس الهدية للي هتجيبهاله يا نهار ابوك ازرق

محمود بكر: ياريس متزعلش قوي كده ما انت برضه الحق عليك ده في خوازيق في محطة قطر اسكندرية لسه مركبتش والقطر واقف مستني

مبارك: حبيب قلبي..اديني يا بكر اديني ده الاجتماع احلو قوي بكر وقذافي مع بعض ! احمدددددك يارب..ده كده خربت وجابت ضلف

عكاشة : ياريس مافيش حد فيهم ينفع ريس غيرك انت الكبير وانت اللي تعرف سعر الجرجير وكان ليا مشروع.....

مبارك: استني استني ..جرجير ايه يا عكاشة ؟؟

طلعت السادات : اصل عكاشة معاه دكتوراة لانه اخترع معادلة حسابية يشهدلها العالم كله في حساب اعواد ربطة الجرجير بطريقة الماتريكس في جزء من الثانية

مبارك: ما شاء الله يا دكتور عكاشة ده انت شرف لمصر

عكاشة: وبعون الله بألف كتاب حاليا عن مشاكل العنوسة اسمه "مشاكل العنوسة وبرك الجاموسة" وكتاب تاني شبابي اسمه "العط في الطريقة المثالية لتزغيط البط"

عمرو : انا شايف ان لقد حان الوقت قد بدأ النهار تهيأ لاطلاق الناااار

طلعت : ايه ده يا ابني ؟؟ ده مقدمة كارتون مازنجر ؟؟ هو ده اللي انت فاهمه في السياسة ؟؟

عمرو: لا طبعا انا عارف كمان ان الشعب يريد دي جملة يهودية اصلا وكمان بيبسي السبب في الثورة لانها قالت عبر من قدك وبعدين ما هو مازنجر مسلسل سياسي زي المال والبنون

محمود بكر : وهو المال والبنون سياسي ؟ واحد يقولي دلوقتي الراجل ده اهبل اقوله ايوووه بالظبط كده

حسني: الله يخربيتك يا صفوت الكلب ده مجلس حكماء ولا بلاليص ؟؟ ده انا رحت في الرجلين يا معلم

القذافي : لا يا اخي انت لا تملك حتي قوت يومك ومن رأي ان تنزل معهم الثورة في شوارع مصر

مبارك: انزل مع مين يا معمر ؟

القذافي: مع الشعب يا مبارك انزل معهم الشارع وثور علي النظام الظالم

عمرو : انت مسطول يا قذافي ؟؟ ينزل معاهم ازاي؟؟

مبارك: والنبي قوله يا عم

عمرو: دول فاسدين يا عم انت عايزه يختلط مع الفاسدين دول

مبارك: يعني هي دي المشكلة اني انزل معاهم؟؟انهم فاسدين؟؟ صوتي يا صفية

محمود بكر : فكك من المساطيل دول وخليك معايا بما ان بيبسي خاينة وبتشجع الثورة زي ما بيقول عمرو خليك في الكاكولا

القذافي: يا اخي اسمها كوكاكولا

محمود بكر: اهي دي مشكلة حياتي دايما محتار كاكولا ولا كوكاكولا وسألت كل جماهير مصر ومحدش جاوبني

مبارك: بسسسسسسسسس اخرسوا يا ولاد الكلب انا بضيع مافيش حل جديد يا عكاشة

عكاشة: سيبني في همي والنبي ده انا المخابرات الاجنبية كلها مراقباني

مبارك: ليه ادهم صبري بروح امك ؟

عكاشة : عصابات ماسونية عايزة تقتلني عشان تحكم العالم

عمرو : ههههه يعني اللي هيقتلك هيحكم العالم ؟؟ ده تصريح خطير لناس بطراطير

صفوت: يا جدعان ساعدوا الراجل ده في ورطة والكرسي بيتسرق من تحت رجليه

القذافي: دي شكلها ثورة بقي

طلعت: ايه اللي جاب الراجل ده هنا يا قذافي ربنا يهديك ارمي الجوينت من جيبك او تربة الحشيش اللي تحت العباية

القذافي: انا جاتلي خاطرة لتأليف الكتاب الاحمر بس ليا سؤال يعني ايه عكاشة

عكاشة : اااه علي اساس ان القذافي اكثر الاسماء انتشارا في كوالالمبور ولا اسم قذاف الدم متخلناش نفتح بقي

مبارك: يا رجالة اهدوا ربنا ياخدكوا كلكوا واستريح

طلعت: والله يا باشا انت تطلع عليهم بالرشاشات وتخلي الشعب يعمل بيبي علي روحه

عكاشة : بيبي؟؟

طلعت: ايه يعني انا قولت التصريح ده قبل كده في التليفزيون مش قصة يعني وبعدين انت اخر واحد تتكلم علي الالفاظ كفاية اللي بتطرشه علي الشاشة قدام الناس

عمرو: بص يا ريس انت لازم تهرب فعلا لان دول يهود وصهاينة ومشروع امبريالي توسعي انفشاخي واجندة لاتينية

القذافي: متقولش لاتينية انا ملك ملوك افريقيا وامريكا اللاتينية وخليفة المسلمين

محمود بكر: طيب هي امريكا اللاتينية في افريقيا ؟ وطالما هي لاتينية امال بيزرعوا ايه غير التين ؟

القذافي: مين ده ؟

عمرو مصطفي: ده اللي بينافسك في مصر يا قذافي بس عايزين نسمع منك بعض تصريحات الكتب بتاعتك

القذافي: اسمع الحكمة دي : "طاعة الوالدين واجبة خصوصا الام والاب"

جميع الحضور : ههههههههههه يخرب بيتك يا قذافي بس كفاية جاااامدة يااد

القذافي: طيب خد دي "للجنس الاخر حق التصويت خصوصا السيدات"

جميع الحضور: ههههههههههه يا قذافي يا جااااامد

مبارك: بسسسس كفاااية احنا جايين هنا عشان نشوف حل للمشكلة اللي احنا فيها مش نقول نكت قذافية

طلعت : خلاص عندي حل يا ريس خلي جمال وعلاء يثوروا معاهم بلاش انت واهي تبقي حركة ضحك عليهم زي ما كان بيضحك عليهم في الماتشات ويمسك علم مصر والحركة دي تعمل احلي شغل

مبارك: هنجرب الفكرة دي يا طلعت انا هاكلم الاولاد



ومسك مبارك التليفون :

مبارك: الو يا جمال

جمال: بابا الحقني يا بابا انا حاسس انهم قربوا قوي انا خايف

مبارك: اثبت يا فرفور امال لو سمعت اقتراحي هتعمل ايه بقي

جمال: اقتراح ايه يا دادي ؟

مبارك: انزل للثوار وحاول تهديهم شوية

جمال: ااااه عند امك

مبارك: بتقول اييييييه يا ولد ؟؟

جمال: يا دادي يعني اذا كان الثورة قايمة عشاني هانزل اهديهم هينفخوني نفخا مبرحا وبعدين ده شكله كده اقتراح بطعم القذافي

مبارك: اه هو اقتراح قذافي مع طلعت السادات كمان

جمال: انا قولت كده برضه الكلام ده فيه ريحة قذافية غبية


وبعدين حاول يكلم علاء :


مبارك: ايوه يا علاء ايه الاخبار

علاء: هي دي ثورة يا بابا ؟

مبارك: ده انت فعلا يا ابني جحش سياسة

علاء: معلش يا بابا بس انا ماليش في الكلام ده انا بس بتاع تقليب شركات

مبارك: طيب انزل للثوار وهديهم شوية يا علاء لان اخوك خايف

علاء: اخويا خايف؟؟محسسني اني هاعدي بيه الشارع مثلا دي ثورة يا عم الحاج

مبارك: طيب طلباتك ايه وتنزل عارفك مادي ابن كلب

علاء: تلاتين في المية من القصر الجمهوري وتمضيلي ع الورق

مبارك: يا ابني ازاي بس ده مش بتاعنا

علاء: معلش يبقي بتاعنا يا سيدي موافق ولا لا

مبارك: امري لله يا ابني بس انزلهم

علاء: قشطة يا حاج



وبعد ما انهي مبارك مكالماته :


القذافي: بيقولو بيشكلوا لجنة او مجلس حكماء فيه البرادعي وزويل ومش عارف مين دي حقيقة ولا اشاعة ؟؟ طيب ما تستعين بيهم

مبارك: يا متخلف دول كلهم ضدي هاستعين بيهم ازاي

القذافي: سلح الشعب طيب وخلي اللي معاك يضربوا الاخرين

محمود بكر: اه زي ما بيقول كده شلح الشعب واديهم بكرة اجازة عشان يتبسطوا لانهم كتروا وبقوا زي غية الحمام وحاول تفكر في فكرة تانية كمان بقرص دماغك ده

القذافي: قرص دماغي ؟ مين ده يا جماعة ؟

طلعت: يا سيدي ده محمود بكر متاخدش في بالك ده لوحده كتاب اخضر طبيعي كده وهو رافع ايده

مبارك: منك لله يا صفوت الكلب جبتلي مجلس ينفع في مسرح البالون مش في قصر جمهوري

القذافي: طيب ينفع بعد انتهاء حكمك يا مبارك يمسك ابني خميس الحكم ؟

مبارك: يمسك فين ؟؟

القذافي: يمسك عندكوا

مبارك: ده ليبي يا قذافي !! ليبي يا قذافي الله يخربيت اللي جابك يا ابن ال.......يا اهبل


وفجأة هجم الثوار علي القصر وبدات الهتافات تعلو وتتزايد :


القذافي: افلسع انا بقي لحسن يخلعوني

عكاشة: يخلعوك ازاي يا ابني هي الثورة عشان مبارك اصلا

مبارك: مبارك حاف كده يا عكاشة ؟

عكاشة: ولا تزعل يا ريس هات ايدك ابوسها انا ببوس حلو قوي

محمود بكر: واحد يقولي احنا هنهرب اقوله طبعا اجروووا

عمرو: انا ماشي يا ريس بس متخافش هادافع عنك في كل البرامج وهارفع راسك وهاقول ع الثوار صهاينة

مبارك: انا وولادي امانة في ايديك يا عمرو عايزك تنفخهم تصريحات في البرامج

عمرو: معاك يا ريس علطول ..احنا اسفين يا ريس اهئ احنا اسفين يا ريس


وهرب جميع من في القاعة وبقي فقط صفوت الشريف في ليلة حمرا في احدي قاعات القصر وعلي طريقة فيلم عادل امام :

المزة : صاروووخ

صفوت : مش قوي كده !!

وانطلق صاروخ باتجاه القصر الفاسد ليخرج صفوت والمزة امام الشعب بوجوه سوداء وكوارع عارية ويقول صفوت وهو سكران : الثورة ادب مش هز كتاف يا جماعة ! هئ .


1 comment:

Anonymous said...

ههههههههه حلوة بجد