Monday, August 30, 2010

سمــانا مغيمـة عـشاق






وزي الحب..
وزي الحب ما بيقدر انا هاقدر..
اكون ليكي اللي تتمنيه..
اكون حب اللي تستنيه..
علي نورك انام واسهر..
اكيد هاقدر..
وزي الحب ما بيكسر وبيجافي..
انا زيه..لكن صافي..
راح اكسر فيكي كوابيسك..
واكون جنك وانا ونيسك..
واكون طفلك ..واكون اصغر..
اكيد هاقدر..
وزي الحب ما بيسهر..
انا هاسهر..
واخلي القمرة حباية..
تخدر ليلي جوايا..
واشوف الجنة في عيونك..
وياه علي روعة المنظر..
اكيد هاقدر..
وزي الحب ما بيهمس ..
انا هاهمس..
لعمري الجاي في عيونك..
وادق الحانة في جفونك..
وانام واسكر..
اكيد هاقدر..
وزي الحب ما بيهجر..
دي مش هاقدر..
دي نقطة اختلافي معاه..
وبعلنها وانا وياه..
دي مش هاقدر..
لان الحب مش نبضة..
ولا م الشمس كان ضربة..
لان الحب لحظة نور..
بتنزل فيها م الجنة..
لميت جنة..
تبوس اللحظة وتبوسك..
تعوز الصدق ويعوزك..
ولا تقدر..
تسيب النبض من قلبك..
تشيل الزهرة من نبضك..
بقي فيك الربيع حاكم..
بزهره وكل ملكوته..
بدمعه وروحه وبقوته..
ولا تقدر..
وجيت من طينة الاحباب..
في يوم او شهر وف ليلة..
سمانا مغيمة عشاق..
وضربت غمقة الطينة..
مع الليلة..
وخرج النور..
لان العتمة في العتمة ..
تجيب النور..
وييجي الحب شايل نور..
ولا تقدر..
انا يا حب مش هاقدر..






No comments: