Wednesday, October 14, 2009

شعـــور غـــريب












في شعور غريب..
جوايا الف شعور غريب..
عاشق ملامحه بتتولد..
إحساسه جواه بيتجلد..
فيولين حزين..
جوايا زهرة بتتولد..
وتعود جنين..
ولا ليها شمس ولا اتروت..
لكن امالها اتحققت..
بعد السنين..
أنا حلم جف علي القلم..
او طلق حبر يموت الم..
حاسس أنا..
وكأني نور علي كفها..
أو اني حدوتة أمير ..
علشان تأنس حلمها..
وكأني طاير ع الغرام..
هاجرت قلبي لدمها..
وخرجت مولود بالحنان..
ساحر علي بساط رمشها..
وكأني طير..
وجناحه ملفوف بالقيود..
وفي كل شئ مرسوم حدود..
لكن بطير..
بتحدي كل الاه وأطير..
أنا صوت بعيد..
بسمع كياني في نبضها..
فارس شهيد..
مملكتي نورها وحضنها..
أنا حلم عايز أخلقه..
شفته في عيونها بيترسم..
أنا نبض عايز أحققه..
فيوريدها نبضي بيترسم..
لكن بموت..
أحساسي ايل للسقوط..
والطير نزيفه غرام وأه..
رسي حلم دمه علي الحياة..
صلي عليا صلاة غرام..
أو قلب غاب وسط الزحام..
نامت ملامحي ورسمها..
فقدت سهرها وسهدها..
هي السبب..
حاولت ..مليت م التعب..
كتبت فراق..
وبعد كام مليون عذاب..
جاية الأميرة تهزني..
وبكل قوة تهزني..
وتقول غرام..
وبكل اسفي بقول لها..
فارسك خلاص اصبح حطام..
وسقط بسيفه من الحصان..
قصر الشعور بقي شئ قديم..
احساسي ليكي شئ عديم..
كان طفل بيعد السنين..
سقطت صوابعه علي الزمن..
صلي عليا صلاة غياب..
واتوضي من شهد العذاب..
واتكحلي من مشهدي..
فارس قتيل وحصانه مات..

No comments: