Sunday, October 4, 2009

كــــش غـــني..ميلــودراما مصــرية








غني وفقير علي طاولة واحدة بيلعبوا لعبة مصر الحبيبة شطرنج الألم المصري الخالص وكوميديا سوداء لهموم الغني والفقير في مصر :





الغني "يحرك العسكري" : العربية كل يوم انزل الاقيها مش مغسولة

الفقير "يحرك العسكري " : كل يوم انزل من غير فطار

الغني "يحرك الحصان" :عندي مشاكل في الشغل كتير البيزنس مبهدلني

الفقير "ياكله الحصان" : انا مش لاقي اجيب مية جنيه في الشهر

الغني "يحرك الحصان التاني" : ساعات باكل الكورن فليكس من غير لبن عشان بكسل اروح السوبر ماركت

الفقير "ياكل الحصان التاني" : يعني ايه سوبر ماركت؟

الغني "يخرج بالوزير " :عندي مشاكل زوجية

الفقير " ياكل الوزير " : انا عندي خمسين سنة ولسه متجوز من تلات سنين

الغني "يحرك الملك هروبا" : انا عندي النت بطئ جدا والشركة مش بتصلحه

الفقير "الكشة الأولي" : ايه النت ده؟

الفقير "الكشة التانية" : انا ساعات مش بلاقي العيش الصبح

الفقير" الكشة التالتة" : ولادي معظمهم قعد وساب التعليم

الغني "هروبا بالملك " :القزاز المعشق اللي عندي لونه بهت

الفقير "الكشة الرابعة" :قزاز؟ البيت بتاعي من صفيح

الغني : البنزين بيغلي كل يوم

الفقير "الكشة الخامسة " : والجاز كمان

الغني : الباتون ساليه اسعاره ولعت

الفقير "الكشة السادسة" : والطعمية بتغلي

الغني: المية طعمها متغير اليومين دول

الفقير" الكشة السابعة" : انا عندي تيفود من المية

الفقير "مات الملك " : انا بموت



No comments: