Thursday, October 8, 2009

بكـــر كـــليب














**

اظن ان تكرار هيفاء وهبي لكلمة "يلا نطفي النور " في اغنية اطفال التي اصدرتها في الفترة الأخيرة غير مناسب علي الإطلاق إلا" للرجال فقط" !!




**اظن ان شوبير لابد ان يذيع برنامجه الفترة القادمة من "غرفة نوم ستائرها حمراء" هو ومرتضي منصور لأن الحوار الدائر بينهم هذه الفترة لا يليق الا بغرف النوم الحمراء !!



**اصدار محمد ثروت لألبوم غنائي جديد هذه الأيام يذكرني بالكلمة "كنت فين يا خشب ايام ما كنا نجارين ! "



**كلمة وائل جسار "في كده معقول يا ساتر ..مافيش كده في الحياة " في اغنية غريبة الناس اهديها بجدارة لرخامة مها احمد وسعد الصغير في فيلمهم الفاشل الأخير..



**كلمة نانسي عجرم في اغنيتها "انا اجمل شاب بيتمني بمشواري يرافقني " خيالية بعض الشئ...بصي لجوزك بعين محايدة يا نانسي !!



**موقع كورة الرياضي يضع احيانا تنويه عن مباريات كونية منها "مباراة اخوة تشرشل مع نادي فيتنام " وهي مباراة لن تقام الا في المريخ ولن يراها حتي المريخيين !



**اظن ان رئيس تحرير جريدة البلاغ التي نشرت فضيحة كاذبة لنور الشريف يذكرني كثيرا بمسلسل شرف فتح الباب وكأنه زي يحي الفخراني في المسلسل اتجنن وبيقول "انا اشرف راجل في الدنيا أسألوا ولادي "..ولكن هو سيظل يردد في السجن "ايوه انا عندي الدليل بس مش هأطلعه غير في وقته..ايوه انا عندي الدليل بس مش هأطلعه غير في وقته " !



**لابد ان يكون هناك فقرة ثابتة يوميا للكابتن محمود بكر للتعليق علي اي شئ لان هذا الراجل موهبة فاذة..ليست رياضية..بل كوميدية جدا !
ويسموا البرنامج "بكر كليب " وهو بيعلق علي كليب هيفاء يقول "ها ها هاي ..يا سلام بلفقتنا كلنا والله بالكلمتين دول "
وعلي كليب نانسي عجرم " ايه الجمال ده ..انا شايف ان ده ظلم الانسان لاخيه الانسان ده احنا اكلناها وشربناها واللهي"
ومن المرجح اسم تاني للبرنامج لمحمود بكر اسمه "مين اللي حصل فين " !



**اظن ان المستحيلات التلاتة هم "حلاقة شعر محمد منير وتغيير الوان قميص شعبان عبد الرحيم وصدق احمد نظيف في تصريحاته " !



**كل المسلسلات التركية التي نتابعها بطولة شباب وكل مسلسلات رمضان المهمة بطولة كبار في السن زي يحي الفخراني ونور الشريف وصلاح السعدني
وهذا لأننا نؤمن دايما ان الدهن في العتاقي والدليل علي ذلك..الريس بتاعنا ..




No comments: