Wednesday, September 29, 2010

بركــة دعــايا وعشقــها






جوايا انا شايل غرام..
راقص علي لحن ومقام..
نايم علي نبض الرحيل..
بوسة في جبين المستحيل..
سارح في همسات الملاك..
صارخ باعلي الصوت هناك..
انا مش بشر..
انا لوحة وراسمها القمر..
انا سخرية موت من حياة..
انا جني وجنوني اشتهاه..
وسفينة راحلة لخدها..
سيري علي..
سيري علي..
بركة دعايا وعشقها..
بركة مشاعري ورسمها..
انا قلبي صفصافة دموع..
وفي لحظة نسمة تهزها..
من نظرتك حلم الرجوع..
ترجع لبسمة حلمها..
شوفي انا..
شوفي انا لحظة خلاف..
هتلاحظي في عيوني اختلاف..
علشان بحب..
مش زي من قالك بحب..
مش زي من عصر الاماني..
عشان يقولك بعشقك..
انا بختلف..
انا بعصر الليل والقمر..
علشان احضر امنية..
انا بحضن الزهر بمطر..
عشان اكونلك اغنية..
مش زي من قالك وعاد ..
انه معاكي الي الابد..
شئ مختلف..
انا جاي اقولك انا الأبد..
مش بس اعيشلك للأبد..
نظرة عيون وانا المدي..
وجمال وصوته انا الصدي..
مش زي من قال اوعدي..
اوعي في يوم راح تبعدي..
شئ مختلف..
انا جاي اقول متقربيش..
سيبي المسافة ما بينا حلم..
علشان نعيش نحلم كتير..
اعبر ما بينها بلاد واطير..
لحد هي ما تبقي علم..
مش زي من قال اشهدي..
اني في عشقك فيلسوف..
بلقاكي في الاحلام واشوف..
اني ما بين صدفة وقدر..
شئ مختلف..
انا حبي ليكي فلسفة..
للحق والخير والجمال..
سابقة بنور معني الكمال..
او ابتسامة معجزة..
بتقول خلاص مش معجزة..
بقيت حقيقة في حبكم..
وبقيت نوارس شطكم..
لو اعشقك..
شوفي فيا عاشق مختلف..
شوفي فيا مجنون مختلف..
انا بعشقك..
استسلمي..
م الحب ده اتعلمي..
ان الهروب من سجنه سجن..
ما انا ف عيونك دي في سجن..
من لحظة تايهة من الحياة..
بصي بعيونك للحياة..
علشان اعود..
واشرب ملامحك واسكرك..
وشوفيني عاشق مختلف..
انا بعشقك..




No comments: