Thursday, November 25, 2010

عـزمت عــيوني عـلي حفلة






عزمت عيوني علي حفلة ..
مكانها زمانها في عيونك..
في ليلة والسما صافية..
قضيت الليل علي جفونك..
وخيمنا انا وقلبي ..
في صحرا ريحها مش عاتي..
سرابها العشق والنبضة..
حنينها هيام في دمعاتي..
عزمت عيوني علي بسمة..
اسيرة في حضن ملكوتها..
وروح طايرة ومبتسمة..
بتنطق زهر في سكوتها..
عزمت عيوني علي نورك..
لقيت الضلمة غيرانة..
وقولت اعدي بين حورك..
لقيت انواري حيرانة..
وولعت الغرام شمعة..
لقيت الليل علي بابي
وفصلت الهوي دمعة..
هديتها لكل احبابي..
انا عاشق بلا منطق..
ولا غنوة ولا تراتيل..
لقيت في عيونك المنطق..
ده واقع جوة حلم قتيل..
خيال؟
لأ كلمتك أكبر..
جنون؟
لأ حكمتك أقدر..
انا في عيونك أترهبن..
وابقي الوعد والمواويل..
عزمت عيوني علي جنة..
ياريتني لو اموت فيها..
ما بين حراسها بتمني..
لو اقدر يوم اعديها..
عزمت عيوني علي غربة..
وقالت يلا غربني..
عنيكي فيهم الغربة..
نسيم ساحر يقربني..
عزمت عيوني بلا دعوة..
ولا انوار ولا معازيم..
كتبت بطاقة الدعوة..
برمشك اقوي م السكين..
لان الحفلة دي انتي..
وطعم الليلة دي انتي..
ستاير عشق علي قلبي..
فتحها لقاكي بصاله..
وصام النبض عن قلبي..
وأكل الحسن ده بداله..
انا جايلك علي الحفلة..
علي رقصة غرام وجنون..
انا جايلك علي الحفلة..
وبشهادة حياة مجنون..
جنوني عنيكي وروايتي..
وقلبي تيجان علي راسك..
هاقول في الحفلة دي حكايتي..
لو اقتل بس حراسك..
لو اقتل بس حراسك..


1 comment:

Anonymous said...

جميلة جدااااا