Wednesday, October 20, 2010

الي الطالبة التي تم الاعتداء عليها في جامعة الزقازيق


ما هو مخفي داخل الظابط الذي ضرب الطالبة علي ابواب جامعة الزقازيق وما يود ان يقوله من داخله وكل عقده وامراضه النفسية حاولت ان اجسدها هنا




ضربك عشان حافظ..
ان الفساد سلطة..
وان اللي هيحاكمه..
نايم علي السلطة..
ضربك عشان يقوي..
من ضعف بيخبيه..
ظلمه جايز اقوي..
من جبن مالي عينيه..
بيقول يا ظالمني..
لامتي هافضل عبد..
ولا داري مين مني
ولا داري فين الحق..
يا دولة نفخاني..
رزعاني في جهازك..
مش عارف احميكم..
لو كان في امكاني..
انا جسمي مش ليا..
انا عقلي مش ليا..
قالولي قول فهاقول..
لو حتي مش معقول..
قول كلمة "الممنوع"..
واهو كل شئ مسموع..
مقدرش اناقشهم..
انا بعت روحي خلاص..
ولا من ضميري ملاص..
لكن هادني اضرب..
علشان اكسر ضعف..
غرقان فيه جوايا..
انا عبد للمأمور..
وهادني كده مأمور..
عمري في يوم ما أمر..
قادر علي نفسي..
اقول لرجلي تشوط..
واضربلي ميت شلوت..
وارزعلي الفين كف..
يمكن الامي تخف..
لاني مش فاهم..
انا بحمي مين ولمين؟
والدولة رايحة لفين..
انا معمي وبصيرتي..
حطوا عليها جاسوس..
ولانكم فاهمين..
انا جهلي فيا نفوذ..
هاكسر مجاديفكم..
واسكر علي راحتكم..
قدام عنيا هافوز..
معركتي جوايا..
مش ضرب رجل وكف..
حطوني عين دولة..
عملوني انا مقاولة..
لفساد كبير طاغي..
واهو بعت انا دماغي..
لا قريت ولا محصت..
لا عرفت يوم ولا شفت..
ان الفساد شرعي..
وان الغباء شرعي..
والحاكم الشرعي ..
ضميره ملط وسحت..
يا دولة حطاني..
زي الخابور منصوب..
ولا ليا رأي ونور..
ولا كنت يوم محبوب..
انا كاره الدنيا..
من يوم ما بحرسكم..
والناس بتكرهني..
وانا عايش احسدكم..
ومرتبي مقتول..
و ضميري ده مقتول..
والقلب مات مقتول..
من كشة المالكين..
يا بلدي مش ليا ...
الا اما اكون مكروه..
والناس دي مسخاني..
علي جهلي وكياني..
ويقولوا ده معتوه..
لكني مش هاسكت..
هاضرب كمان وكمان..
لان ده طريقي ..
ولا عادش بالامكان..
ارجع ضعيف تاني..
لو قلت لاااااا..
هاضعف..
لو قلت افوق..
هاضعف..
لو قلت اثور ..
هاضعف..
يبقي ادني اسير..
ووزير ينام في سرير..
مع حيلتي وضميري..
وضميري يلبسله..
احمر وبمبي كمان..
وامشي انا في الشعب..
ابحث علي شرفي..
يمكن في شلوتك..
يمكن في تفتيشك..
لكن انا مقهور..
واللهي انا مقهور..
حاسس باني خابور..
بيريح الحاكم..
بس الغريب انه..
هو كمان فاهم..
وانتم كمان فاهمين..
طيب ليه انا بالذات..
هاحرس ومش فاهم..
يا بلدي مش ليا..
يا ثورة معمية..
تضرب علي وشي..
راح اردلك قلمك..
علي الف وش ووش..
واضربلي ميت شلوت..
دولة كمان هتفوت..
ولا حد فينا يموت..
هاضربلي ميت شلوت..



1 comment:

Ebtsam said...

عندك حق ، هو ده الحال فعلا
كلام جميل جدا و عجبتني البلوج بتاعتك اوي