Saturday, October 23, 2010

الحــنة في كفــك ربيــع







كحلك غزللي مخدتي
فدان انوثة وكام قمر
عمال يدندن قصتي
وحلمي غرقان في السهر..
فارشة علي رموشها البلد..
وبتستغطي بالبيوت..
وانا قلبي عاشق للابد..
لحظة ما بتتدمع سكوت..
انا طفل قلبه ف لعبته..
وصانعها من النور والغيوم..
والعشق حبل في سرته..
كل اما يتحرك يقوم..
العشق في عيونها امتلاك..
لحظة ما ترمش تملكك..
والرمش سجان الملاك..
يمكن معاه يوم تسترك..
وعيونها فزورة جمال..
تتحل بالليل والزهور..
ياسمينة في لحظة كمال..
تواضعها اميل للغرور..
امشي غريبة في سكتي..
علشان اكون اجمل غريب..
والقرب منك قسمتي..
مخلوق انا ليكي الحبيب..
من يوم ما حبيتك بضيع..
زادي القمر..شربي الجنون..
والحنة في كفك ربيع..
والرمش شاعر في العيون..
لو كف قلبك يتفتح..
كنت ابقي فيه دعوة وحياة
لو زهر خدك ينطرح..
كنت ابقي شهده ومنتهاه..
لكن انتي فرحة مقدرة..
من غير زمن من غير مكان..
والنشوة فيا محجرة..
مشافتش فرحي من زمان..
في عنيكي انا فارس نبيل..
سيفه في رقبة مستحيل..
دمعه يغير في الفصول..
في عينيكي ماشي كتير يقول..
انه هيتعلم يطير..
علشان يجيبلك كام قمر..
فارس علي درجة اسير..
مربوط وحيد تحت المطر..
عمال بياكل في الزهور..
اللي في عنيكي خلقتها..
راقص مع فتيان وحور..
رقصة في عنيكي رقصتها..
خليني انا فارس جديد..
لو هو مات..
انا اعيش شهيد..
ما هو برضه مني اتخلق..
وف شرع عشقك اتحرق..
لكني ممكن احرره..
وبنبضي ممكن اغيره..
يخرج امير كان عاش اسير..
ومعاه ندي حلمك يطير..
يسكر علي همس الندي..
ويعودله عشقه اللي انتهي..
ويعود كياني من جديد..
خليني فارس من جديد..
او اعيش في روحه من جديد..







No comments: